Per què?

El directori i mapa per localitzar els comerços i serveis locals de les Illes Balears que venen a través d'Internet ha estat creat per la Fundació Bit per encàrrec de la Direcció General d'Innovació del Govern de les Illes Balears.

Es tracta d'un directori i mapa de comerços, serveis i productors locals que permeten realitzar comandes de manera telemàtica, via botiga virtual, web, correu electrònic, xarxes socials o WhatsApp, i que ofereixen servei a domicili.

L’eina, que es va posar en marxa davant la crisi sanitària de la Covid-19, tenia com objectiu inicial posar en contacte els negocis locals i els consumidors en un moment d'incertesa, oferir als negocis un portal obert mentre la majoria havia hagut de tancar portes, i informar al consumidor de les opcions locals, de proximitat, on realitzar les compres des de casa.

L'objectiu del lloc web és, ara, facilitar la interacció entre el comerç local i la ciutadania, així com visibilitzar la importància de la digitalització dels negocis i fomentar el seu camí cap al comerç electrònic. L’actuació s’emmarca en l’estratègia de la Direcció General d’Innovació de fomentar la transformació digital de les pimes mitjançant dues tipologies d’activitats: per una banda, les de conscienciació, divulgació i capacitació, com seria la web botigues virtuals i, per altra, un servei personalitzat d’ajuda en el procés de digitalització.

La Fundació Bit és l’organització encarregada de dur a terme el programa ja que a través de l'Observatori Balear de la Societat de la Informació (OBSI), analitza el grau de digitalització dels comerços de les Illes Balears i la seva evolució i acompanya a les empreses en el seu camí cap a la digitalització.

L'eina va creixent dia a dia i no és exhaustiva, la incorporació dels negocis és voluntària i oberta. Per formar part del directori i mapa de comerç electrònic de les Illes Balears basta enviar aquest formulari, complint-ne els requisits: https://botiguesvirtuals.fundaciobit.org/inclouelteunegoci

Si teniu algun dubte o suggerència, us podeu adreçar a digitalitzacio@fundaciobit.org